Bingolotto

Poängen med bloggen var från början att skriva utan prestationsångest. På något vis har den ångesten ökat successivt sedan jag började skriva. Och den ökade ännu mer när jag började plugga. Då försvinner ju meningen med att ens ha en blogg. Prestationsångesten och kraven kan jag istället spara till uppsatserna och inlämningsuppgifterna. Och låta bloggen var fri från för höga ambitioner. Inläggen måste inte vara genomtänkta eller bra skrivna, när hela poängen bara är att skriva något, vad som helst.

Jag har de senaste veckorna skrivit massor av blogginlägg i mitt huvud. Tyvärr kommer de inte ner på ”papper”, vilket är synd. Tankarna får inte fäste på samma vis. Jag måste skriva ner det. Det är mest tankar om språk och politik, gärna i kombination. Istället får Pernilla stå ut med att höra dessa tankar och idéer i ett oredigerat format. Och då är de inte alltid så skarpa eller intressanta. Jag måste först processa tankarna innan det blir något vettigt av dem. Kanske är det den här strävan efter vettighet som gör att det blir till ingenting istället. Varför kan jag inte bara skriva ner det jag känner?

Ikväll ska vi spela bingolotto. Om det kommer ske ironiskt eller på allvar vet jag inte. Jag får återkomma.

Kommentera

