Jag ska stoppa dig i en låda!

Bingolotton var roligare än väntat. Mest kanske eftersom fokuset aldrig låg på tv:n utan istället på att ha trevligt och äta fruktsallad. Är det inte sällan man äter en fruktsallad med enbart goda frukter? Min erfarenhet tycks nästan alltid ha varit att någon frukt i salladen inte är god. Eller bara halvgod, som t.ex. vindruvor. Jag gillar inte vindruvor tillräckligt mycket för att de ska vara en del av en god efterrätt. Ändå finns alltid vindruvor i fruktsallad. Nu hade jag full kontroll på vilka frukter som ingick i blandningen. Och resultatet blev otroligt. Hade det här varit en matblogg hade jag bjudit på recept och bilder.

Resultatet av spelandet var det sämre med. Den första lotten vi köpte visade sig vara till nästa veckas omgång. Vi blev därför tvungna att springa ner till Coop och köpa en till lott precis innan programmet började. Dessutom måste vi se programmet även nästa vecka. Vare sig vi vill eller inte.

Halmstad BK ska tydligen spela i Allsvenskan nästa år. Det trodde jag de redan gjorde. Där någonstans ligger nivån på mitt intresse. Men jag följer SVT Halland på facebook och får där all information jag behöver om mitt nya landskap. Lagom till att stadens fotbollslag tar sig till högsta serien så överger jag staden för grannstaden Laholm. Har de ett fotbollslag ens? Vad har Laholm egentligen?

Laholm verkar ha många udda filurer. Lite knepiga typer. Bland annat en gubbe som ofta sitter på bussar och hotfullt/skämtsamt säger: ”Jag ska stoppa dig i en låda!”. Även på ICA och på biblioteket kan udda människor synas stryka omkring.

Jag har en förhoppning om att ge en mer nyanserad bild av Laholm och dess invånare längre fram, när jag bekantat mig mer med staden.

(Jag grävde just i en toalettstol för första gången i livet, en ögonfransböjare hade av misstag hamnat där)

 

Kommentera

